GFG Marketing
Image default
Dienstverlening

De klantenservice wordt steeds lastiger te bereiken: ontdek waarom

Er is veel te doen om de bereikbaarheid van klantenservice afdelingen. Met de komst van alle mogelijkheden om contact te leggen duurt het vaak veel langer om een adequaat antwoord te krijgen. Een kort telefoongesprek wordt tegenwoordig niet meer mogelijk gemaakt. Dit geldt overigens voor vele bedrijven. Waaronder ook de grotere bankkantoren. In deze blog vertellen wij hier meer over.

 

Klantenservice bij een (grote) bank

Voorheen wanneer je iets wilde weten als het om bank gerelateerde zaken ging was het heel simpel. Je ging naar het bankkantoor en daar stonden dan vriendelijke medewerkers voor je klaar om je te helpen bij alle vragen die je had. Maar met het verdwijnen van de fysieke bankkantoren uit het straatbeeld wordt die mogelijkheid je nagenoeg onmogelijk gemaakt.

Gelukkig zijn er vele mogelijkheden om een klantenservice van grote banken te bereiken. In deze digitale wereld zijn er mogelijkheden genoeg, maar of het daarmee ook beter geworden si valt nog te bezien. De mogelijkheden om contact te krijgen met een klantenservice zijn vaak legio. Voorbeelden van manieren zijn:

·   E-mail contact

·   Telefonisch contact

·   Chat contact

·   Contact via een contactformulier

·   Contact via een Social media website

Zoals je kan zien zijn er vele mogelijkheden om contact te leggen met een klantenservice. Is het bevredigend? Nee, dat zeker niet. Gelukkig zijn er ook kanalen in het leven geroepen bij het helpen en omzeilen van deze omslachtige manieren van contact leggen, Als je een vraag hebt wil je immers meteen antwoord hebben toch?

 

Snel contact met de betreffende klantenservice

Er is een manier om zonder deze omslachtige manieren van het leggen van contact toch snel antwoord op je vraag te krijgen. Dat is het gebruik kaken van een community website waarmee je contact kan leggen. Een van dat soort sites is klantenservice direct.

Via een website als deze gaat het als volgt in zijn werk. Je belt het nummer van klantenservice direct. Dan krijg je een medewerker aan de lijn aan wie je vertelt naar welke klantenservice je doorverbonden wenst te worden. De betreffende medewerker zal er dan voor zorgen dat je bij de juiste afdeling terecht komt.

Eenmaal bij de juiste afdeling kan je meteen je vraag stellen en zal je ook vrij snel een antwoord op je vraag krijgen. Dit heeft dan natuurlijk heel veel voordelen. Waaronder het voordeel dat het je heel veel tijd bespaard heeft en tegelijkertijd ook veel frustraties.

 

De oorzaak van de slechte bereikbaarheid

Wat precies de oorzaak is dat de klantenservice afdelingen zo slecht bereikbaar zijn en waarom het zo lang duurt om antwoord op je vragen te krijgen blijft een raadsel. Het lijkt er op dat er minder mensen werkzaam zijn en er veel meer kanalen zijn via welke de vragen gesteld kunnen worden.

Dit kan zorgen voor een langere doorlooptijd van de vraag die je hebt gesteld. Waar jij als klant natuurlijk helemaal niet op zit te wachten. Gelukkig helpen websites als klantenservice direct je met het leggen van contact.

 

 

 

https://klantenservicedirect.nl/