Laden...

Marketing automation met ERP

Inhoudsopgave:

Hedendaags heeft u met ERP veel softwarefunctionaliteiten tot uw beschikking, zoals WMS-functionaliteiten, automatiseringsfunctionaliteiten en nog veel meer. Wist u dat u marketing automation tot uw beschikking heeft met een CRM-module onder een ERP-systeem? Wij lichten verder toe hoe dat werkt.

De definitie van marketingautomation

Marketing automation (in het Nederlands marketing automatisering) beschrijft een softwareondersteunende methode om verkoop- en marketingprocessen te automatiseren; Kortom, het is een gebied dat verschillende processen en activiteiten in de verkoop en marketing omvat. In principe gaat het om het verrijken van klant en/of gebruikersprofielen met informatie op basis van gedrag van de gebruikers of klanten. Dit is om geautomatiseerde processen voor individuele klantcommunicatie te kunnen ontwerpen. Daarnaast is het doel om het aantal nieuwe klanten of leads te vergroten.

Automatiseren, efficiënte en individualiteit

Een persoonlijke klantbenadering op maat ontwikkelt zich steeds meer tot een beslissend concurrentievoordeel. Bedrijven moeten niet alleen hun eigen klanten kennen, maar ze ook op het juiste moment via het juiste kanaal met de juiste content aanspreken. Hoe groter het klantenbestand, hoe onrealistischer deze onderneming wordt zonder softwareondersteuning. Met behulp van marketing automation zijn juist die essentiële, persoonlijke benaderingen te automatiseren, wat uiteindelijk niet alleen tijd, maar ook geld scheelt.

Marketing automation met een CRM-module

Het moment dat het bedrijf het voortouw neemt, begint marketingautomatisering; dus een potentiële nieuwe klant ontvangt. In het CRM-systeem van het bedrijf wordt een profiel aangemaakt, dat in eerste instantie alleen stamgegevens zoals naam en adres bevat. Alle informatie van de eerste interactie wordt ook vastgelegd. Bij elk verder contact tussen het bedrijf en de lead wordt het klantprofiel vervolgens verrijkt met data. Interactie kan plaatsvinden via e-mail, via de website, telefonisch of via een ander kanaal/contactpunt. De zogenoemde ‘omnichannel-aanpak’ zorgt ervoor dat er geen essentiële informatie onopgemerkt blijft. Uiteindelijk is het resultaat een zo compleet mogelijk beeld van de lead/klant.

Hoe werkt marketingautomatisering?

Veel marketingautomatiseringsoplossingen en CRM-systemen combineren functies uit verschillende gebieden. Allereerst spelen functies die traditioneel op het gebied van customer relationship management (CRM) vallen een rol. Bovendien combineren dergelijke toepassingen meestal functies uit e-mailmarketing, webanalyse, advertenties op sociale media en retargeting. Daarnaast is er ook vaak aandacht voor zogenaamde lead nurturing. Leadnurturing is het proces van het ontwikkelen en versterken van relaties met leads in elke fase van de salesfunnel.

Welke leverancier moet ik nu kiezen?

Er zijn vele ERP-leveranciers op de markt, een daarvan is PearlChain. Het bedrijf is in verschillende sectoren actief. De toegevoegde waarde van PearlChain is de speciale combinatie van planning en uitvoering van de bedrijfsprocessen met focus op de waarde-creatie van elk bedrijf. Het is één geïntegreerde oplossing dat de totale value chain optimaliseert.

Tags:

Hier zijn enkele gerelateerde berichten

In het dagelijkse leven worden we voortdurend geconfronteerd met kleine obstakels die ons tijd en energie kosten, en een van de meest voorkomende is het

Het bouwen van een sterke merkbeleving is vandaag de dag essentieel om op te vallen in een concurrerende markt. Brand activationis een krachtige strategie om

Een riem is vaak meer dan alleen een praktisch kledingaccessoire; het is een belangrijk element van je outfit. Toch kan het gebruik van een traditionele

Een effectief marketing bureau Nijmegen kan het verschil maken voor je bedrijf. Met de juiste strategieën en expertise helpt een goed marketing bureau je om

Gravimetrisch doseren is een essentiële techniek in verschillende sectoren, waaronder de farmaceutische, voedings- en chemische industrie. Deze methode, gebaseerd op het nauwkeurig meten van gewicht,

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om flexplekken in te zetten. Er zijn vele voordelen aan flexwerken verbonden. Zo neemt de behoefte aan kantoorruimte af, omdat

Iets waar elk bedrijf wel gebruik van kan maken, zijn papieren tasjes. Je kunt ze vrijwel overal gebruiken en zijn daarom erg populair. Een restaurant

Heb jij binnenkort weer meerdere (vak)beurzen op de planning staan? En wil je op deze beurs op gaan vallen? Dan ben je zeker niet de

Drones zijn de afgelopen jaren onwijs populair geworden. De ontwikkeling gaat zo snel dat er inmiddels al heel wat verschillende soorten verkrijgbaar zijn met ieder