GFG Marketing
Image default
Bedrijven

Waar moet ik op letten bij het uitkiezen van een marketingbureau?

Je bent een bedrijf en je merkt dat je wel wat hulp kunt gebruiken bij de marketing. Op internet zoek je het één en ander uit en je komt tot de conclusie dat je hier een externe partij voor wil inschakelen. Maar hoe zorg je er nou voor dat je de juiste partij kiest? Welke overwegingen maak je bij het kiezen van een marketingbureau wat bij jouw bedrijf past? Wij geven je vandaag een aantal punten waar je op moet letten tijdens het maken van deze keuze. 

Beschikken ze over de juiste kennis? 

De kennis van de marketeers moet natuurlijk altijd up-to-date zijn. Vaak laat een website van een bureau al veel zien over welke kennis ze in huis hebben. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar een e-mailmarketeer of een social media marketeerDan is het van belang om te checken of ze beide in huis hebben voordat je een offerte aanvraagt. Kijk ook eens naar reviews van klanten of artikelen en blogs die door een marketingbureau zelf geschreven worden. Hieruit kun je al een hele hoop informatie halen. 

Is het bureau transparant? 

De mate van transparantie wordt natuurlijk door iedereen op een andere manier beoordeeld in belangrijkheid. Natuurlijk wil je als bedrijf inzage hebben in beslissingen die er worden genomen op basis van de campagnes en data. Mocht je hier je twijfels over hebben? Check dan altijd even op wat voor manier er hier inzage in wordt gegeven. Zo kun jij erachter komen of deze manier ook bij jouw bedrijf past.  

Hoe gaat het bureau om met tijd? 

Sommige bureaus geven de uren op waarbinnen ze werken, maar het kan ook zo zijn dat er een bepaalde vergoeding tegenover de werkzaamheden wordt gezet. Dit is dus niet op basis van uren. Het is aan jezelf om te bepalen wat jij prettiger vindt. Mocht je een offerte ontvangen, stel dan altijd de vraag of hiermee ook daadwerkelijk het maximale voor je bedrijf kan worden behaald. 

Hoe is het contact met het bureau?  

Ook het contact is erg belangrijk. Dit werkt beide kanten op want er moet vanaf beide kanten goed en regelmatig contact zijn. Stem van tevoren met elkaar af wat voor beide partijen goed werkt. Maak duidelijke afspraken en zorg ervoor dat iedereen deze nakomt. Vraag daarnaast ook via welke weg er contact zal zijn. Dit kan face-to-face, telefonisch of misschien via een video call