GFG Marketing
Image default
Aanbiedingen

Websitecontrole voor SEO

website ontwerpen Gent

Iedereen zegt dat ze meer verkeer nodig hebben, iedereen wil het gratis krijgen en via organisch zoeken. Deze mogelijkheid wordt geboden door SEO-site-optimalisatie. Om te begrijpen of de informatie op onze bron voldoet aan de verwachtingen van bezoekers, is SEO-monitoring noodzakelijk. Dit is een sitecontrole om te zien naar welke verzoeken de gebruiker op zoek is naar uw goederen en diensten, waar hij vandaan komt, hoe hij zich op uw bron gedraagt ​​en onder welke voorwaarden hij gerichte acties uitvoert

Om te begrijpen hoe de services werken, kijken we naar de functionaliteit van een van hen. Serpstat-service is uitgebreid in functies; het is geschikt voor het bewaken van siteposities, het analyseren van concurrenten en het ontwikkelen van marketing in een bedrijf. En dan zullen we kijken waarom u dit artikel hebt geopend – SEO-site-optimalisatiefuncties.

Analyse van sitesemantiek

De functie helpt je je posities in de SERP te controleren op specifieke vragen en de resultaten te vergelijken met je semantische kern. U kunt ook zien hoe uw posities in de zoekresultaten zijn veranderd voor deze zoekopdracht, welke andere sites en op welke posities met verschillende tussenpozen voor dezelfde zoekopdracht zijn verschenen en die sleutelzinnen vinden uit de top 10 die door uw concurrenten worden gebruikt, maar om de een of andere reden gebruik je niet.

– Hoe posities voor zoekopdrachten te analyseren?

Voer het adres in van de site die u analyseert en ga naar “Site-analyse” → “Pagina-analyse” → “Samenvattend rapport”. Hierin ziet u het totale aantal verzoeken waarvoor uw site is gerangschikt. Ook kunt u voor elk verzoek afzonderlijk de positie, frequentie en kosten van de overgang achterhalen in geval van het lanceren van betaalde advertenties.

– Hoe ontdek je de dynamiek van het wisselen van positie voor een zin?

Ga naar het gedeelte “Positiebewaking / Sleutelzinnen” → klik op “Geschiedenis van problemen”. Stel zelf de tijdsperiode in en kijk hoe de posities veranderden. De functie is alleen beschikbaar nadat een project is gemaakt voor een domein en de posities zijn gescand.

– Hoe ontbrekende sleutelzinnen te vinden?

Voer het pagina-adres in het Serpstat-zoekvak in en klik op “Zoeken” → ga naar het gedeelte “Site-analyse / pagina-analyse” → klik op het tabblad “Ontbrekende zinnen”. Als andere pagina’s van de geanalyseerde site gerangschikt zijn voor deze zinnen, zal Serpstat dit tonen in de kolom “Bevat andere URL’s”.

 Analyse van concurrenten in zoekresultaten

Vind uw concurrenten in de zoekresultaten. Dit zal u niet alleen helpen om de markt en uw posities daarin te beoordelen, maar ook om de positieve ervaring van concurrenten over te nemen om uw bron te promoten. Ontdek de zoektermen die alleen uw concurrenten promoten. Ze zullen u helpen uw semantische kern uit te breiden en extra verkeer aan te trekken.

– Hoe maak je een concurrentieanalyse? 

Om dit te doen, voert u uw websiteadres in het Serpstat-zoekvak in → klik op “Zoeken” → ga naar de sectie “SEO-analyse / Concurrenten”. U ziet een lijst met de relevante concurrenten van uw site. Serpstat identificeert ze door het snijpunt van semantiek.

Leven hack. Besteed speciale aandacht aan de indicator “Ontbrekende trefwoorden”. Dit zijn vragen die in de semantiek van een concurrent staan, maar ontbreken in uw bron.

– Hoe vind je de unieke sleutels van concurrenten?

Om unieke trefwoorden van concurrenten te vinden, voert u het domeinadres in het Serpstat-zoekvak in en klikt u op “Zoeken” → ga naar het gedeelte “Site-analyse / domeinanalyse / SEO-analyse” → klik op het tabblad “Domeinvergelijking” → voer de adressen van de concurrenten in de daarvoor bestemde velden in of maak een keuze uit die aangeboden door de service → klik op “Vergelijken”. Het cirkeldiagram toont het snijpunt van domeinsemantiek en het aantal unieke trefwoorden. Klik op het aantal sleutels en hun lijst wordt onder het cirkeldiagram weergegeven.

Leven hack. Besteed speciale aandacht aan die sleutelzinnen die veel van uw concurrenten gemeen hebben. Als twee of meer concurrenten deze sleutels gebruiken, zijn ze hoogstwaarschijnlijk geschikt voor uw bron.

Website promotie

Als u een site met meerdere pagina’s heeft, kunt u met deze functie bepalen welke pagina’s al succesvoller zijn dan andere bij het genereren van verkeer op uw site. Het is in hen dat u inspanningen voor promotie zou moeten investeren.

– Hoe vind je veelbelovende pagina’s voor promotie?

Voer het websiteadres in het zoekvak in → ga naar het gedeelte “Site-analyse / SEO-analyse” → klik op het tabblad “Leader Pages”. In de kolom “Potentieel verkeer” kunt u zien hoeveel bezoekers een pagina per maand ontvangt als deze de eerste positie in de zoekresultaten inneemt voor al zijn zinnen uit de top 20.

KORT OVER HET HOOFD

Over het algemeen zijn alle services voor het controleren van een SEO-site hetzelfde, ze verschillen alleen in de aanwezigheid van extra functionaliteit en verschillende broodjes voor het gemak. Als u lange tijd niet wilt zoeken en kiezen, dan zijn hier de beste services voor u:

SerpStat:

SE-ranglijst;

Mobiele versie. Pas je ontwerp aan je gsm aan, dit heeft zeker invloed op de conversie en positie in de zoekresultaten. Google houdt bij het rangschikken bijvoorbeeld rekening met de kwaliteit van de aanpassing van websites voor mobiele apparaten;

Google Mijn Bedrijf. Voeg uw site eraan toe, voor merkgerelateerde en relevante lokale zoekopdrachten kan uw organisatie in de zoekresultaten verschijnen met een uitgebreid blok met resultaten dat er erg aantrekkelijk uitziet;

Nieuwe pagina’s. Dit is een extra toegangspunt voor uw doelgroep vanuit de zoekfunctie. Naarmate de pagina’s groeien, neemt de kans toe dat er conversies worden gegenereerd via organische zoekresultaten voor verzoeken waarvoor ze zijn geoptimaliseerd;

Semantische kern. Zelfs in relatief beperkte onderwerpen kunt u het uitbreiden en daarom nieuwe pagina’s maken om verkeer aan te trekken. Gebruik synoniemen en zoekopdrachten die qua betekenis vergelijkbaar zijn, nieuwe trefwoorden;

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

web developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html

Gerelateerde artikelen

Dit zijn de leukste honden

Hoe vind je de meest betrouwbare slotenmaker bij jou in de buurt?

Leadgeneratie in een notendop